2016. május 5., csütörtök

Hadobács Luca – Németh Eszter: Mi lenne, ha én lennék a király lánya?





Ha én lennék a király lánya, mármint az Üveghegyen innen, a Kásahegyen meg túl, pont ott, ahol a cuki kurta farkú malac kitúrt nekem egy jó kis királyságot, nem felet, de egészet, akkor…
     …reggel mosakodás, haj- és szempilla-bodorítás, legislegszebb ruha és cipő felvétele után modellt állnék az udvari festőnek és fényképésznek,
     …délben levetném az egész fodros-bodros hacukát, nem enném meg a spenótot, és falra hánynám a villával a borsót,
     …estére eltelnék a rengeteg tortával és fagyival,
     …másnap reggel kócosra hintáznám a hajam,
     …másnap délben felmásznék a cseresznyefára, fütyülnék a rigókkal, akikkel köpködnénk a cseresznyemagokat, és telibe trafálnánk az undok szomszéd kisfiú feje búbját, meg a csipkedős kakast és persze Évikét,
     …másnap este egyesével enném ki a rizibiziből a borsószemeket, aztán meg a rizst,
     …alvás előtt megvernék mindenkit Ki nevet a végén?-ben,
     …és reggel feküdnék le aludni.

Sajnos nem én vagyok a király lánya, így…
     …mindig vigyáznom kell a szép ruhára, és nem szabad grimaszolni, nehogy velem még szelfizni se lehessen,
     …meg kell ennem a spenótot, legalább a felét, és sose tudom meg, milyen a sokat emlegetett falra hányt borsó,
     …az „r” betűs hónapokban semennyi fagyit sem kapok, tortát meg csak szülinapkor, és akkor is osztozni kell,
     …csak rövideket hintázhatok, mert „több gyerek, mint hinta”,
     …nem ehetek mosatlan cseresznyét, és egyáltalán nem szabad köpködni, Pótapu Évikéjét meg főleg,
     …mondanom sem kell, a rizibizit rendesen kell enni. Kanállal!
     …mindig én nem nevetek a végén,
     …és fél kilenckor a gyereknek ágyban a helye.
Ez a gyerek az persze én vagyok, bár nem király lánya, de azért megbecsülöm ám magam, mert a bezzegidőkben, amikor még tíz fillér volt a fagyi, mindenki szegény volt, és ettől a nagyinak folyton bepárásodik a szemüvege, anyu feje meg kiskutyafarka. És a tengeren túlon tornádók vannak, orkánerejűek, mert tele van a szoba sóhajpillangókkal.
És a pillangóhatásról még én is tudom, hogy micsoda.
Pedig nem is én vagyok a király lánya.





-->Hadobács Luca, 5 éves     Mi lenne, ha én lennék a király lánya?


-->Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskola, Berettyóújfalu     Felkészítő tanár: Kovács Lajos


Németh Eszter, író





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése